en dag i kalla Stockholm

Återigen måndag. En måndag precis som alla andra men ändå inte riktigt...
Idag åkte vi med enheten till gamla stan för att ha stadsvandring. Vi fick ett X antal frågor man skulle svara på och sedan var vi klara. Jag, Emma, Jessica och Jasmine var klara bland de första och fick sluta då. Klockan vara bra 10.45 så vi bestämde att vi skulle  hitta något mysigt café att sätta oss på och fika. Det bar av till café "chokladkoppen" tror jag det hette om jag inte minns fel som låg precis vid stortorget. Ett litet och mysigt ställe men tyvärr var det ganska dyrt.
Efter en stund med mycket prat och skratt gick vi vidare till Slottet för att ha en bättre "utgångspunkt". Där sprang vi in i några vakter som vaktade slottet och osch så söta några av de var. Tack vare Emma fick jag även ett fint kort på de på min mobil.
Med ganska mycket tur hittade vi tillslut fram till Drottningatan där vi hade tänkt köpa lite julklappar. Men så blev inte riktigt fallet.
Istället  bar det av till exklusiva Mc Donalds för att äta lunch, trotts de otroligt tråkiga lokalerna blev det en riktig mysig stämning och tiden bara rann iväg. Över 1 timme senare tyckte vi att det var dags att göra ett nytt försök med julklapparna. Men inte bättre lycka denna gång.  Det slutade med att vi hamnade på Debenhams och provade jätte fina klänningar.
Nu var det dags att börja åka hemåt. Utan större problem men dock en insident med en godisautomat var vi hemma 1 timme senare.

En fantastisk dag i det suuper kalla Stockholm med flickorna <3
// Irri

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0