Kaos

Onsdagen började bra, lite städning och pyssel i skolan sedan slut för dagen. Vid 11 tiden kom ja och Emma till "centrum" för att hitta lite julklappar men även något roligt att ha på oss till avslutningen.
Och visste gjorde vi det, Emma köpte en julklapp till sin mamma och jag bara lite saker till mig själv. Sen bar det av hemåt.
Några timmar senare bestämmde jag träff med mamma inne i stan för att hitta de sista julklapparna, och vi åkte tillsammans iväg till Kista Gallerian. Till en början var allting bra och vi hittade massor med julklappar. Men det var sen när vi skulle hem kaoset började.
Mamma blev av med bilnyckeln, så vi kunde inte åka hem. Då fick jag ringa pappa för att han skulle komma och lämna extra nyckeln och när han väl kom pustade jag ut och längtade verkligen efter att få sätta mig i bilen och åka hem. Men det roliga var inte slut där, då visade det sig att det inte fungerade att larma av bilen så vi var tvungna att köpa nya batterier.
När vi hade varit uppe och köpt nya batterier kom vi ner till bilen för att göra ett nytt försök. Den här gången höll jag verkligen tummarna för att det skulle fungera.
Men så lätt gav den inte upp, vi stod där i kanske 15 min och försökte få larmet att stänga av sig men ingenting fungerade. Så tillslut var vi tvungna att öppna bilen och stänga av larmet manuellt innefrån.
Efter flera minuters oavbrutet tjutande blev det tillslut tyst. Och ni ska bara veta hur lycklig jag var när jag äntligen fick sätta mig i bilen och åka hem. ( Aldrig mer åker jag i den bilen, det lovar jag)

Vilken kaotisk dag det har varit, men dagen är snart över!
Det är bara att hoppas på att morgondagen blir bättre.
Ha det super allihopa

// Irri


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0