Once a ponny time

Så var semestern över än en gång... Jag brukar alltid på något sätt tycka det är rätt skönt att komma hem endå. Fast man kanske inte alltid erkänner det. Men denna gång fanns det inget jag såg fram emot att komma hem till. Det enda jag faktiskt saknat är alla kompisar och så. Att faktiskt ha någon att snacka SVENSKA med och slippa traggla med engelskan men annars... nej ingenting.
Men vad har man att se fram emot?
15 grader kallare på dagarna.
Regnigt och molnigt väder.
Där nere är folk så otroligt mycket trevligare och det är inte alls samma press på hur du ska se ut. Men man bör ju säga att det är ingen nackdel att vara blond och från Sverige. Nej men helt seriöst, du kan typ gå runt osminkad med håret i ett ända kaos efter saltvattnet i havet och kläderna nerblötta av badkläderna under och du får fortfarande massa blickar och komplimanger.

När jag satt i taxin på väg från Arland vid Vallentuna och däromkring kände jag att det här hade varit en alldeles för kort resa. Det brukar alltid vara så att när jag ser "platser" man känner till och vuxit upp bland inser jag alltid att jag nog trotts allt längtade hem ganska mycket. Men som jag redan sagt inte denna gång.  Trotts att vi bara var där i en vecka hann man fästa sig vid folk och vänja sid vid att ha de där. I år var det ganska många jag kommer sakna faktiskt, haha och ja skratta om du vill men det är sant! =O
Giorgio, Christos, "Han på hotellet-den snälla", hon i receptionen, thaikon-gänget, han på fiskresturangen, engelsmannen som inte var engelsman, de söta servitörerna på andra restaurangen, Ahmed (trotts att han bara log 2 gånger) haha och jaa det var säkert någon mer som jag glömt.

Nej nu börjar jag bli trött och inlägget lite för långt. Men Imorron då lovar jag (nästan) att jag ska skriva om något kul och kanske till och med spännande. =) I'll do my best.
Sov nu gott och ha det underbart
Erika <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0