(på natten får man leka djup)

När du har ett problem eller ett val att göra finns det alltid ett val du måste göra innan du bestämmer dig. Det är om du ska ta den lätta eller den svåra vägen. Det lätta valet är kanske det mest lockande från början, men är det verkligen det som lönar sig i längden? Eller är det bara ett val som finns där för de fega, de som helt enkelt inte vågar? Det lätta valet kanske visst lönar sig i längden och är det som får dig att må bra, kanske finns det andra valet där bara för att förvirra oss, få oss att verkligen tänka till...är detta rätt?
Jag säger inte att det är fel och jag säger inte heller att det finns ett rätt eller fel av dessa två. Jag spekulerar bara...
Många säger så här: att är det någonting du verkligen vill, är det värt all möda och all tid du lägger ner på det. Men jag kan inte låta bli att fundera, det måste finnas en anledning till att det är just det svårare valet. Vad är det som gör att det blir så svårt? Finns det en anledning till att det är svårt? Kommer det verkligen att bli bra trotts att det är så svårt i början? Är det värt att lägga ner så mycket tid och ork om du inte helt säkert vet att det här kommer att fungera, det här kommer att bli bra?!

Om du väljer det lättare valet, är du feg? Eller är du bara smart?
Vilket val är det rätta? Det lätta eller det svåra?


Kommentarer
Postat av: isabelle

JAPP irri, 3 år till tsm :D så jävla glaad :D

2007-08-26 @ 20:29:11
URL: http://isisabelles.blogg.se
Postat av: Erika

haha absolut:D

2007-08-26 @ 21:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0