Guten Tag meinen freunden

Så var det en sån här "meningslös" kväll igen. Egentligen är den inte så meningslös utan jag får hyfsat mycket plugg gjort men, det är ju så tråkigt verkligen. Kan säga att plugga verkligen inte tillhör en av mina favorit sysselsättningar. Men så är det väll för de flesta, i guess.

Nu är det i alla fall tisdag igen, så det är inte så jätte länge kvar i skolan tills lovet börjar nu. Inte så jätte mycket läxor heller som tur är! Har Tyska-prov på torsdag och jag fattar nästan ingenting om jag ska vara ärligt =S så mycket komplicerade ord som förvirrar allting, Prepositioner med ackusativ/dativ och var för sig, om jag ska vara ärlig vet jag inte ens vad prepositioner är för något.
Men det löser sig väll antar jag.

Idag gick jag till skolan fast jag hade ont i bihålorna och halsen, allt för att kunna träna efteråt =D Kanske inte var det smartaste men det är ju så kul att träna ibland !! Idag var det faktiskt riktigt kul, tills i slutet då det började bli lite tjatigt att köra samma övning fast med olika avslut som resten av träningen. Tyvärr är det ju sånt man måste göra om man verkligen vill få något att fastna, annars glömmer man allting på en gång och så måste man börja om från "noll" varje gång.

Vad händer imorgon då? Då bär det av till skolan först som vanligt, har sovmorron till 8.30 tror jag =D Jippie allt för att få sova lite längre, då gäller det bara att man går och lägger sig i vettig tid idag för att det ska hjälpa nått. Sedan ska jag kanske åka med Emma till stan och shoppa lite efter skolan, vi slutar nemligen 14.00 så varför inte passa på, hon skulle tydligen köpa nåra shorts eller vad det nu va hon pratade om, lyssnade nog inte helt  hihi =D
Sen är det väll bara hem och plugga tyska igen, så man kan något till provet. Men det ska nog gå bra tror ja, eller inte tror men hoppas jag...

Nu ska jag försöka plugga lite till.
Ha det toppen allihopa
// erika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0