mycke men endå lite

Känns som att varje gång jag skriver börjar jag på samma sätt. Kanske borde testa något nytt. Då är bara frågan vad?

Nu har jag gett upp, det är ingen ide att försöka lära sig olika ekvationer och formler klockan 11 på kvällen. Lika bra att låta det vara och så får det gå som det går på provet imorron, man kan ju trotts allt inte prestera bra på allt. Fast kanske hade varit lättare om man började plugga några dagar innan och inte kvällen innan provet var. Men det "bara blir så" av någon konstig anledning, kanske för att man aldrig orkar ta itu med det utan bara skjuter upp det hela tiden. I alla fall, ska inte börja i slutet av dagen utan jag tar allt från början.

Hade sovmorron till klockan 8.45 idag, vilket var väldigt skönt förutom att det kom några killar från larmcentralen och skulle testa larmet klockan 7 på morronen. Skolan började med en föreläsning från en man som var med i andra världskriget. Han stod och berättade om sina upplevelser i ca 2 timmar. Man vill ju inte verka oförskämd men efter 45 minuter hade man lite svårt att sitta still på de hårda trästolarna och man tappade koncentrations förmågan ganska rejält. Visst det var intressant men 2 timmar av att bara lyssna med endast en 10 minuters rast var lite för mycket för min del.
Efter det var det dags för lunch och en lunchrast på 2,5 tim tackar man ju inte gärna nej till. Visst det hade varit mycket skönare att få sluta ungefär 2 timmar tidigare. Vad hände efter skolan? Jo jag mötte en klasskompis/lagkamrat i v-by och efter att ha fixat mat bar det av ner till hallen för att göra sig iordning inför matchen.

Men när vi kommer in i hallen får vi reda på att det inte är någon match utan att det visst var nästa vecka vi skulle ha den och inte denna. När alla kommit inkusive våran coach sätter vi oss ner och diskuterar. Många är missnöjda med hur han informerar oss och prioriterar andra saker istället för att komma och träna oss. Tror vi satt och diskuterade i minst 30 minuter innan träningen börjar på riktigt. Eftersom att jag är en av de få som inte fått reda på att det inte skulle vara match fick ja träna i matchställ =/ (Man kände sig som en nybörjare seriöst... alla som börjar nya tränar alltid i matchställen, så vill jag aldrig mer känna). Träningen fungerade bra och det kändes riktigt bra tillslut, mycket roligare än vad det brukar vara på träningarna faktiskt!
Nu börjar det bli lite för långt så det är bäst jag börjar avsluta...
Efter träningen åkte jag och 2 flickor till spånga gymnasium för att gå på öppet hus! Träffade en "kompis" ja inte träffat sen i sommras och fick faktiskt ett riktigt bra intryck av skolan. Den ligger nu på plus listan =D HAHA

Nu måste jag gå och lägga mig kan berätta mer imorron.
Ha det toppen allihopa
// erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0