Trip down memorylane

Idag var en sån där dag då inget blev som det var tänkt. Det var bestämmt att vi skulle ta med oss lunch och åka in till Rålambshovsparken "rålis" och sola, snacka skit, läsa tidningar, ja bara ta det lugnt. Men så blev det inte riktigt, vaknade strax efter tio tiden och tittade ut, visst det var varmt men ingen sol syntes så långt ögat kunde nå. Så planerna ändrades, när ytterligare någon timme hade gått och lunchen redan var förbi kom vi endå överens om att vi skulle dit och fika så vi packade ihop våra saker och åkte iväg. Men när vi kom ut ur tunnelbanan var gatorna helt blöta , självklart hade det hunnit regna medans vi satt i tunnelbanan, suck.

Så det blev en tur med tunnelbanan till bagarmossen, fråga mig inte varför. Det var Jasmines idé hahaha. Men det va spännande att se en ny del av stan. Fortsättningen av eftermiddan flöt på och sedan blev det middag hos mig då föräldrarna var iväg under kvällen. Även en film hanns med innan vi gick ut för att ta en kvällspromenad, denna dag blev det "Material Girls" en riktig B-film verkligen, med kassa skådisar. Fast parkerings killen/labb killen var en riktig sötnos.

Under promenaden hamnade vi i en gammal lekplats och började diskutera familjer, minnen och liknande "hur ska du vara som vuxen" . Det var mysigt att bara sitta där och prata, i en klätterborg. Som när man var liten ungefär. Men vi kom underfun med att det va mycket lättare att klättra upp i de då, haha. När jag kom hem sen var jag bara tvungen att titta igenom lådan, där alla mina minnen finns. Kort, saker och andra saker. Speciella saker lixom, det händer inte ofta att jag kollar. Men ibland och då inser jag hur mycket man har förändrats på så väldigt kort tid.


Men nu väntar sängen, ska upp i hyfsat tid imorgon.
Sov gott och ha det underbart
Erika <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0