Älsklingstuna

Idag var en dag som blev helt annorlunda än vad jag hade trott... Men jag ska börja från början så att ni hänger med =)

Igår frågade min kära moster om jag ville följa med de och mina sysslingar till Eskilstuna för att gå till Parken Zoo. Det var en kul grej att umgås med alla de tillsammans för en gångs skull tänkte jag. Men nej okej jag ska vara helt ärlig eftersom jag alltid säger "Jag ljuger aldrig" (er som jag ofta pratar i tel med vet iaf det, haha). Från början åkte jag mest med för att slippa jobbet, jag såg det som min utväg, haha. Och JA jag vet jag är lat, men vad ska man göra? =)

Vid halv 10 lämnade vi Vällingby och åkte mot Eskilstuna, och det tar ju sin tid det. Närmare bestämmt två timmar, kan säga att jag var ganska glad att kliva ur den där bilen när vi väl var framme. Man tycker ju att jag borde vara van eftersom vi åker 14 timmar till vårt landställe varje sommar. Men nej nej, van kommer jag aldrig att bli.

Vi mötte Alexander, Mikael och deras familjer vid ingången. Mikael var det första gången jag träffade faktiskt, från Norge. Visste inte ens om att han fanns förens för nån månad sen. Vi kollade i alla fall på djur och umgicks hela dagen. Och avslutade det med att Daniel tvingade med mig upp i en bergochdalbana, den såg inte mycket ut för världen men den överträffade i alla fall mina förväntningar och det blev ganska kul.

Dagen slutade i alla fall vädligt lyckat och jag är glad att jag bestämde mig för att följa med, hoppas man får göra något likande fast kanske med andra delar av släkten snart =)

Och nu är det äntligen bestämmt vart vi ska åka på semester jag och mamma! Det blir till samma ställe som förra året, Grekland, Kreta, Almirida =) Riktigt mysigt ställe. Jätte litet men otroligt härligt!
Nu väntar maten och vännerna.
Ha en underbar dag/kväll allihopa
Erika <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0