100 flaskort med hårprodukter

Vet ni vad jag just insett?
Hur mycket man tar för givet... Har kanske nämnt det förr men jag insåg det just ur lite andra perspektiv.
De morgonar jag hatar för att jag måste stå framför spegel 1,5 tim innan skolan börja. För att fixa sminket, håret och kläderna. Man suckar för att man är så trött och måste klämma ner sig i ett par extremt tajta jeans. Måste leta igenom byrån och garderoben efter en tröja som matcher båda skor och byxor.
Sedan måste man sätta sig halvt död vid köksbordet och tvinga i sig en macka bara för att överleva fram till lunch. När det väl är dags för håret går ingenting som man vill antingen är det för fluggit eller så hänger det bara. Man tar fram alla sina 100 flaskor med hårprodukter. Allt för att göra det bättre men ingenting fungerar det slutar med en vanlig "knut" lr så får det bara hänga. Sedan får man halvspringa till bussen för att hinna och har man tur så hinner man precis annars får man stå där och vänta i evigheter på att den ska komma, och inte nog med det utan det blir bara mer och mer folk hela tiden. Tillslut får man tränga sig fram till dörren för att väl få en sittplats inne på bussen.

Just idag, just precis nu har jag insett att jag egentligen gillar det där. Okej låt mig sova ut kanske 30min-1tim mer och sen är jag helt okej med det. Då nästan längtar jag till det.

Nu när jag varit hemma i tre dagar från skola (ojj är det bara tre dagar), iaf då har jag saknat det där. Att få göra sig iordning när man vaknar, sminka sig, fixa håret och leta efter kläderna som är rätt för just denna dag.  Jag har saknat att få känna mig fina. Istället har man gått omkring i mjukisbyxor och en stor t-shirt (inte för att det är något fel med det, men det är inte så ja känner mig fin). Nu när jag tittar mig i spegel ser jag någon blek typ med röda ögon, helt sänkt och med håret på enda.
Det är inte så jag vill se ut, det är inte så jag vill känna mig.

Jag tar för givet att varje dag få känna mig fin, lr åtminstonde hyfsad.
Jag tar för givet att alltid orka fixa håret eller sminka mig.
Jag tar för givet att jag över huvudtaget orkar göra så mycket jag gör om dagarna.

Vet inte vad jag ska ska skriva mer...
Ha det toppen allihopa
// erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0