Äntligen lite sol, dags att ta fram vårskorna

Nu kan man verkligen säga att våren är påväg. När jag vaknade idag drog jag upp persienerna och det var sol utanför, vet ni hur lycklig jag blev. Hela min dag var räddad! Visserligen var det lite för tidigt att gå upp men endå, det va sol ute så jag kunde knappt vänta på att få ta på mig vår skorna och gå ut i solen.
Jag bestämde med mamma att vi skulle åka iväg och leta efter en resväska tills vi ska till Västindien om nu 21 dagar, och så var det bestämt vi skulle åka till Barkbarby outlet för där skulle de tydligen ha någon bra affär för sånt, samsonite om ja inte minns fel och där finns det även endel affärer att kolla på skor i. Så när klockan var strax efter 1 var vi där. Och jag måste säga jag förstår inte varför folk går omkring i vinterjackor och vinterskor fortfarande det är ju faktiskt rätt varmt ute, eller iaf skönt.

Hittade faktiskt två par skor ett par tygskor och ett par ballerianliknande skulle man nog kunna säga, nöjd med båda paren men mest med tygskorna. De är verkligen jätte gulliga. Tänkte faktiskt gå ut och ta en promenad direkt efter att jag har skrivit det här i de. Men tyvärr är solen inte framme längre utan nu är det lite mulet, fast det ser helt okej ut endå. Jag har kommit på att der är riktigt skönt att gå ut och gå på våren, lyssna på musik och bara njuta av solen! Det ska jag verkligen göra till en vana.  Men nu till det jag höll på att berätta.
Efter att vi köpt skorna var det dags för att äta lunch, och eftersom det inte finns så mycket att välja på där blev det Wayne's coffe lr hur det stavas. Jag ville absolut sitta ute men mamma tyckte var för kallt så det blev inne ändå. Att se alla sitta där ute och fika fick mig verkligen att längta tills längre fram på våren kanske rent av om nåra veckor då man kan sitta med kompisarna på uteserveringar fika och bara prata i timmar. Finns det något härligare?? A säkert men just för tillfället är det absolut en av de saker jag ser fram emot mest åt med våren.


Ojj klockan är redan 17.30 så jag måste nog gå ut nu om jag ska hinna innan middagen. Idag lär det bli en tidig middag eftersom att det kommer folk hit 19.00 för att prata om resan. Det ska faktiskt bli trevligt, jag får väll sitta med de och låtsas att jag fattar precis vad de pratar om, leka lite vuxen helt enkelt =).


Tror inte att jag skriver mer sen men man vet ju aldrig.

Om jag gör det så hörs vi snart igen... annars hörs vi imorron!


Ha det toppen allihopa
// Erika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0