Då och Nu

Alltid samma sköna känsla när man ska sätta sig och plugga, (eller inte). Men nu har jag i alla fall läst hälften av samhällshäftet, fortsätter nog med resten senare. Känner mig lite sådär lagom konstig i huvudet just nu... på något sätt blev det så att jag andades in nån spray i bildsalen som användes för att "få färgen att fastna på papprena". Så jag skyller på det bara för att jag inte läst klart hela häftet ännu, haha.

image195
Vet ni vad jag kom på, på vägen hem idag?
Hur mycket man har förändrats genom åren. När jag var liten lekte jag med alla barnen här på gatan, nu när man möter någon ute hälsar min inte ens. Okej självklart hälsar jag på Emma, Erik ,Christian och Angelica men inga andra. De har jag inte ens kontakt med längre och när vi var små var vi jätte bra kompisar, lekte nästan varje dag. Då spelade ålderskillnad och "stil" ingen roll, men nu ja nu passar man inte ihop längre.  Man märker skillnad i skolan också, från 6års till 9.an var jag ingen sån som pratade speciellt mycket, jag höll mig till mina 1 eller 2 kanske 3 eller 4 tjejkompisar men det var det. Nu pratar jag med alla i klassen, sen finns det självklart vissa man är mer med, men i det stora hela. Förut var jag blyg och tystlåten nu kallar till och med vissa mig för översocial... Det har inte ens gått lång tid sedan 9.an men ändå är det så pass stor skillnad. Är inte det lite konstigt?

Ha det underbart allihopa
Erika <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0