Late Night Thinking

Det är alltid samma sak, varje gång jag inte kan sova på nätterna. Speciellt de nätter när man faktiskt ska upp tidigt dagen efter (För min del 5,5 tim kvar) så ligger jag och tänker. Jag tittade precis klart på de sista avsnitten av Sex and the city och insåg att det är nog inte så många som man tror som verkligen har sånna vänner som de är... skulle göra mycket för att ha det så. På ett sätt är det redan så, vi är fyra stycken tjejer. Vi är alla väldigt olika men det finns någonting som gör att vi ändå passar ihop. Tyvärr ses vi inte lika ofta längre, vilket jag saknar väldigt mycket för det känns som att vi glider ifrån varandra. Men på ett sätt kommer vi varandra närmare, jag vet att även om jag inte träffar de så kan jag prata med de. Det är en sorts "säkerhetslina". 

Jag lovar er vid det här laget har jag blivit expert på att tänka,på att älta (om det nu stavas så) känslor/tankar/händelser. Det komiska är att en så länge är jag bara 16 år, vad vet jag om någonting egentligen? Om man verkligen tänker efter. Jag har ingen erfarenhet alls vad gäller någonting nästan om man jämför med en 30 åring. Ändå känns det som att man varit med om allt redan, att allt är på största allvar när det egentligen bara är på "låtsas". Vi (och då menar jag "ungdomar" folk i min ålder) är fortfarande barn, även om vi själva kanske inte vill inse det. Så varför har vi börjat tro att allt är på liv och död, vi har fortfarande rätten at "leka" oss genom närmaste åren.

Sov Gott
Erika 

Kommentarer
Postat av: padde

mycket kloka ord får jag säga :)

2007-12-02 @ 13:32:09
Postat av: Erika

jag har mycket kloka ord att säga:)

2007-12-02 @ 18:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0