Moulin Rouge

Idag skulle vi slippa ha vanlig skoldag och istället skulle vi orientera ute i Kallhäll. Enda fram tills att orienteringen skulle börja såg allt bra ut. Sen var det våra tur att starta kl 10:39! Första kontrollen klarade vi utan problem lika så andra, på tredje kontrollen tappade vi bort oss lite men tillslut kom vi fram. Det var nu vi skulle få riktiga problem haha, vi sprang helt åt fel håll och tappade bort oss rejält men efter si sådär kanske 20 mintuer hade vi äntligen hittat fram till den fjärde kontrollen. Innan dess hade vi hunnit stanna och klappa fåren i en hage som fanns där och seriöst övervägt att gå in på ICA och köpa något att äta. Men som tur va fortsatte vi och allt slutade med att vi hittade alla kontroller utom en =)

Vi gick sedan hem till Linn, tog det lugnt några timmar, drack oboy och pluggade lite. Klassfotot hade tydligen kommit också, och till min förtvivlan såg jag precis som alla tidigare år jätte konstig ut =( Men men, bättre lycka nästa går får man väl hoppas. Och om jag har tur kanske enskilda fotografiet blir bättre! Jag håller tummarna.

Kände mig i ganska stort behov va en dusch när jag väl kom hem sedan, att duscha är aldrig så skönt som när man verkligen ser fram emot det. Vilket jag verkligen gjorde idag. Efter det vara det bara att lyda massa order och börja plocka undan på rummet.

image179

Allt gick jätte bra tills jag började plocka bort alla mina skor från hallen in till mitt rum. När jag äntligen skulle lägga ner de sista skorna böjer jag mig fram och lägger pannan rakt mot kaktusen! Aj vad det stack kan jag säga =O Så ikväll får nog mamma som straff hjälpa mig att ta ur de sista taggarna, haha.
image181

Nu måste jag fortsätta med svenska arbetet och sedan blir det nog lite engelska för min del innan jag börjar kolla på Moulin Rouge ikväll klockan 21:00 på tv 3!
Titta på den filmen, det rekomenderar jag verkligen... =) Min favoritfilm just nu.

Annars ha det underbart allihopa
Erika <3

Kommentarer
Postat av: Oscar

1. Kaktus??? Varför lixom? xD
2. Varför så många skor?
3. 20 minuter är väl inte så lång tid att vara "borttappad"?
4.Jag vill se klassfotot innan jag håller med om att du ser konstig ut.
5. Finns det får i Vällingby? xP
(du kan ju skicka ett sms när du kommit fram till några svar ;P )

2007-10-17 @ 20:10:04
URL: http://hurry-yeah.blogspot.com
Postat av: Erika

Jag orkar inte sms.a så skriver här.
1. Kaktus är de enda blommor jag lyckas ha utan att de dör.
2. Man måste ju kunna variera sig.
3.Joo när det bara är 7 kontroller är 20 min för mkt.
4. Haha aa kanske ni får se när jag fått det.
5. Det fanns får där :S var iof inne i skogen i en hage i Kallhäll.
;)

2007-10-17 @ 22:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0