Mitt andra liv.

Idag fick jag brev från HSB om mitt andra liv. Jag som inte ens visste att jag hade något sådant, men tydligen har jag det... ett andra liv. Bara så ni vet så är det inte bara jag, utan ni har ett ni med (det vill säga om du är under 18år.) Så detta betyder alltså att just nu lever jag i mitt första liv, det liv då man är ett barn och inte vet bättre än att göra lite som man vill och springa runt och göra allt det dina föräldrar säger åt dig att inte göra. Grattis allihopa ni är fortfarande barn.  Men om två år, då börjar vårt andra liv och vi tar ett såkallat "steg" in i vuxen livet. Det är då vi på allvar måste börja ta ansvar och skaffa oss våra egna pengar, det går inte längre att på samma sätt leva på föräldrarna som man gjort de första 18 åren av sitt liv.

Okej vi kanske inte är helt barn fortfarande, utan bara till en viss gräns. Om man jämför:
- När du var mindre, ringde du/jag till mina/dina föräldrar varje dag och berättade vem du skulle gå hem till.
- Du var tvungen att komma hem varje dag och äta middag, nu ringer du ett enkelt samtal och sen äter du ute med dina kompisar.
- Du fick inte köpa de leksaker du ville ha, och 150 kr var väldigt mycket pengar. Nu hittar du en tröja för 150 kr är det ingen "big deal".

Det är mycket som faktiskt har förändrats men fortfarande är du inte vuxen, och det kanske är bra. I alla fall känns det som det ibland. Det är så fruktansvärt skönt att slippa ta samma ansvar som föräldrarna och istället bara kunna sätta sig och titta på tv istället för att betala de där räkningarna. Men det finns många tillfällen då man verkligen önskar att man var vuxen och fick bestämma lite mer över sig själv.

Men thats life... I guess.
Jag kanske skriver mer ikväll, men nu har jag några timmar att fördriva med något roligt och sen får vi se vart jag tar vägen.
Ha det underbart sålänge
Erika <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0