En trött Erika

En trött dag har det varit idag, har varken kännt mig på humör eller pigg nog att göra någonting. Somnade tillslut vid halv nio tiden imorse och sov i knappt en och en halv timme, då jag tyvärr vaknade hela tiden. När jag gick upp sen kände jag mig skakig i hela kroppen, det kändes som att jag skulle gå sönder om jag gjorde för häftiga rörelser... Ingen rolig känsla alls, så inatt blir det mkt sovande för min del.



Fick reda på att ett plan hade kraschat här i närheten, igen. Okej jag levde inte sist det hände men ändå att det händer två gånger nästan på samma ställe är lite läskigt. Som tur var va den här kraschen mycket mindre, det var "bara" ett privatplan med fyra personer i och alla klarade sig. När det hände sist, 1977 tror jag det var, kraschade ett "vanligt" stort plan och alla i planet omkom. Som tur var blev ingen på marken skadad trotts att planet störtade mitt i ett radhusområde (på parkeringsplatsen). Kraschen idag skedde precis bredvid stenfirman som ligger bara några hundra meter därifrån och vad jag har fattat det som var det mest skogen och själva planet som tog skada. Usch, det är aldrig kul när sånt här händer. Om samma sak hade hänt i tillexempel Norrköping säger vi, då hade jag inte alls tagit åt mig på samma sätt. Hade förmodligen knappt reagerat på det. Nu när det hände här, där jag bor. På en plats jag mycket väl vet var den ligger och själv har gått förbi många många gånger då känns allt så overkligt. Det blir läskigt på ett helt annat sätt och jag bryr mig verkligen, försöker få reda på vad som egentligen hänt.

Som.., för några år sen tror jag det var eller förra sommaren kanske, då brann dagiset här i mitt område ner. Att se det på nyheterna på kvällen och veta att det är alldeles precis bredvid där jag bor kändes konstigt. För det är sånt som inte händer mig, det händer bara andra.

Nog filosiferat för mig ikväll
Ha det underbart allihopa
Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0