Tyskan travar på

Det blev en lugn, men väldigt trevlig första kväll här i Berlin. Den innehöll allt från sena öppettider på billiga affärer till restaurang besökare som stal skedar. Klockan är tolv nu och jag är helt slut, inte jätte konstigt kanske med tanke på att jag gick upp vid sex imorse. Det känns bra att vara här i alla fall, förstår hyfsat vad de säger och utseende mässigt (vad jag har sett hittills) är det riktigt fint. Känns bra att veta att folk där hemma bryr sig och kommer att sakna än, trotts att man bara ska vara borta över helgen. Andreas, dig hann jag aldrig säga hej då till för du var upptagen när jag skulle gå så jag säger väl Hej då! Nu istället.

 

Idag åt vi bara middag på hotellet, men WOW säger jag bara, vilken god mat det var. Tror faktiskt aldrig att jag har ätit sådär god mat förut. Vi bestämde oss för att ”fira” att vi var här bland annat så vi drack ett glas champagne, sedan åt vi oxfilé med potatismos och gåslever sås (det låter kanske äckligt men var riktigt gott), till efterrätt åt jag en ”cremé bruleé trilogi” som även den var helt fantastisk.

 

En sak som var lite ”läskig” var, när vi klev ur taxin utanför hotellet. En av de som jobbar här kom och öppnade dörrarna osv. Innan han tar ut väskorna ur bagageluckan tittar han på mig och säger: Are you from Sweden? Min fråga är då, HUR kunde han veta att jag var svensk, jag hade inte pratat svenska och han hade inte sett någon av våra väskor där det kunde ha stått på lappen… men men, är väl inget negativt att se ut att vara svensk om man nu är det. Eller?

 

Nu ska jag titta på en film, men förmodligen lär jag nog somna. Så trött är jag.

Ha det underbart allihopa

Erika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0