You and I both

Jag satt och kollade igenom nästan alla mina bilder idag (vilket jag gör ganska ofta, har jag kommit på) och det är helt sjukt vilken nostalgi man får. Saknar så mycket av det jag såg på bilderna, det "liv" jag hade då (om man nu kan säga så). Allt eller i alla fall det mesta är helt annorlunda nu. Några av de hyfsat nära kompisar jag hade har blivit utbytta mot nya. En av mina närmaste kompisar, en jag pratade med flera gånger i veckan för att han inte bodde här nära mig, han är någon jag känner mig ganska obekväm med nu. Vi träffades för ett tag sen och det kändes bara jobbigt, stelt liksom. Det är synd, jag hatar att förlora vänner och nu känns det som jag har glidigt ifrån ganska många.

Det är alltid små beslut som gör att det blir såhär som att flytta fram när man ska träffas (vilket alltid leder till att man inte träffas alls istället), att man prioritera att träffa sina nya kompisar framför de gamla (för man tror att det ska finnas där och vänta på en) och massa liknande saker. Det är saker man gör utan att riktigt tänka på det, man tänker: va spelar det för roll om jag träffar lalal och lallala idag istället för att träffa lalala. Jag tänkte så några gånger och jag märkte det efteråt att det spelade roll, det kändes helt plötsligt konstigt att träffa mina gamla kompisar för jag hade prioriterat andra framför dem allt för mycket den senaste tiden och jag märkte att dem också tyckte det.

Det kan vara svårt att få allt att gå ihop om ens kompisar inte gillar varandra, om ens pojkvän inte gillar ens kompisar eller hur det nu kan vara. Jag vet själv, jag har haft det så hela 1.an och har det fortfarande till en viss del när det gäller mina kompisar. Jag hade även pojkvänner som inte mina kompisar gillade och en som bara gillade mina nya kompisar, jag tyckte det var nästan helt omöjligt att få allt att gå ihop. För jag vet att folk förväntade sig att jag skulle vara med de men jag kunde inte vara överallt samtidigt. Nu snart ett år senare tror jag äntligen att jag har fått det att fungera hyfsat, nu gäller det bara att hitta tillbaka till de vännerna jag tappade bort under tiden...

Det här var inte alls vad jag hade tänkt skriva om men, se så det kan gå.

Nu ska jag byta om sedan ge mig ut och springa/gå haha, 6kms rundan (måste ju testa de nya skorna).
Ha det underbart allihopa
Erika


Kommentarer
Postat av: jasmine

va spelar det för roll om jag träffar lalal och lallala idag istället för att träffa lalala.

hahahahahhahahahahha, jag har dålig humor, men det va kul!

men vi måååste träffas snart innan du & emma åker till falkenberg! <3

2008-07-14 @ 20:08:10
Postat av: Erika

hahahaha (A) orkade inte komma på namn:P

De kommer nog bli lite svårt asså:P vi åker ju på fredag men vi får göra vårt bästa:) <3

2008-07-14 @ 20:51:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0