It's not the always the good kind

När jag stod och borstade tänderna nyss insåg jag vilka sjuka vanor jag har. Har kanske inte så många konstiga men ett par stycken i alla fall, och det är sånna jag inte ens tänker på själv. Utan man gör det helt utan att man tänker på det, det kommer som en rutin.

Till exempel när jag borstar tänderna borstar jag alltid på ett speciellt sätt. Först borstar jag alla tänderna som vanligt, sen när jag e klar då borstar jag alltid de bakre tänderna. Börja i underkäken på vänster sida (på utsidan av de, insidan och sedan uppe på). Efter det byter jag till höger sida och sedan överkäken, höger och sist vänster.

Har aldrig tänkt på att jag gör så förut, men när jag tänker efter nu så gör jag alltid så. Ett annat exempel när vi åker middag. Hämtar jag alltid mat, ställer talriken på bordet, hämtar ett glas, tar vatten och sedan tar jag min tablett på direkten och efter det sätter jag mig och äter. Eller när jag är ute och går, så fort jag ser en K eller FV brunn måste jag gå på den trotts att de inte alls ligger där jag ska gå. Och så fort jag närmar mig en A brunn går jag förbi den, till och med om jag cyklar, cyklar jag förbi den.

Sedan finns det alltid andra vanor eller mönster man följer för att man helt enkelt ska hinna med. Och de är ganska sköna att ha faktiskt, det saknar jag lite på sommaren. När man har mycket tid gör man det man helt enkelt känner för. Om vi tar träning som exempel. Jag tränar knappt alls på sommrarna, för jag känner helt enkelt inte för att göra det när jag bara kan sitta och ta det lugnt. Däremot när jag går i skolan och måste plugga och så då har jag inte alltid tid att bara ta det lugn och sitta och inte göra någonting så att jag kan välja när jag känner för att träna eller inte. Då måste jag träna när jag har tid över för det. Som innan eller efter jag ska plugga, eller direkt efter skolan eller liknande. Det blir mer ett måste att göra det JUST precis då och inte senare. Det är sånna vanor jag gillar att ha...

Nu måste jag fortsätta kolla på SATC om ja ska hinna klart med sista Cd innan jag åker.
Så ha det underbart allihopa
Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0