Schizofren

Kom precis från Emma, vi har suttit och kollat på The perfect man, som gick på 3.an. Den filmen är faktiskt riktigt bra kan jag säga rakt ut. Kände mig lite manad att blogga när jag såg den film, hon sitter där och skriver så duktigt och själv hade jag inte skrivit på hela helgen och säkert lite till. Så nu passar jag på: sitter och lyssnar på collide - howie day och skriver ett inlägg. Vet att jag har sagt det många gånger men nu lovar jag. Jag ska försöka skriva ett inlägg varje dag!

Jag funderade lite samtidigt som vi såg filmen idag, på hur man är som person. Eller lättare sagt vilken personlighet man har. Vet ni vad jag insåg?
Att man nästan beter sig som om man vore lite schizofren. KOLLA/LYSSNA/LÄS (borde det kanske stå), trotts att man säger att man ska vara likadan mot alla. Så är man inte det. Jag säger att jag hatar när folk beter sig olika mot folk, att de inte är samma personer när de är med andra som när de är med en själv. Sedan kom jag på att jag är exakt likadan själv. Jag anpassar mig efter de jag är med. Utan att jag själv egentligen tänker på det, och vet ni vad som hänt nu?
Jag vet inte riktigt vem jag är mig själv med. Eftersom jag beter mig så olika med folk, hur vet jag då vilka som tar fram mitt rätta jag? Har man bara en personlighet eller har man flera?

Om folk berättar något de hört om någons kompis eller liknande och en annan svara: nej, så skulle hon aldrig göra för hon är inte SÅN. Är inte det väldigt fel att säga så? För hur vet de att hon inte är "sån"? Bara för att personen inte är sån när den är med en själv vet man ju inte att den inte beter sig så när den är med någon annan. Är det så att man aldrig kan känna någon helt?

Nu måste jag lära mig Feels like home så jag och Carro kan sjunga den imorron,
och resten av klassen ; )
Ha det underbart allihopa
Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0