Everything changes sometime

Det va länge sen jag drömde en sån underbar dröm, som fick mig att och allt annat att kännas så bra, som den jag drömde igår natt.
Det var sommar eller i alla fall vår ute och hela släkten var ute i Bålsta. Av någon anledning låg Mats och Lenas nya hus där. Så det var där alla var och kollade, och det var verkligen riktigt fint. Men det bästa av allt var när jag kom in i huset, såg jag att farfar var där. Han stod där och såg så glad ut, såg glad som jag aldrig har sett honom förr och inte bara det. Han såg frisk ut också. Han skrattade, skämtade och njöt bara av att få vara med sin fru, sina barn och barnbarn. Han fick även farmor att se lycklig ut igen och så lycklig har jag inte sett henne på länge.

Min farfar dog i April förra året. Även om alla har gjort sitt bästa för att allt ska bli som vanligt igen, ärdet stor skillnad. Farmor försöker verkligen, men man märker att hon inte alls är så glad som hon låtsas vara. Vi andra gör allt vi kan för att få henne glad igen, vi ger henne tid men försöker även att tjata lite så att hon ska komma med nära vi åker iväg på saker... Jag har också försökt så gott jag kunnat, det har jag verkligen. Och den här drömmen fick mig att längta tillbaka till då innan han blev sjuk när alla faktiskt var riktigt glada när vi hade släktträffar. För jag märker, att även om folk är glada nu med. Är det någonting som saknas.
image260

Nu måste jag gå å göra iordning saker till i eftermiddag
Ha det underbart allihopa
Erika

Kommentarer
Postat av: emma lund

sötnos. glömmer aldrig den dagen i västindien. äslkling

2008-05-24 @ 11:40:03
URL: http://www.la-princesaa.blogspot.com/
Postat av: Erika

Tack älskling, det betydde mkt för mig

2008-05-25 @ 10:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0