"våga fråga" haha

Nu känner jag mig riktigt duktig! Har städat mitt rum, packat upp min väska och räknat lite matte. Dagens uppgifter är avklarade, pjuh,

Hamnade i en diskution idag om "tankeläsning". Det jag menar är att folk säger en sak men menar en annan. Jag ska ge er ett exempel... Det är ett exempel som jag själv varit med om eller vad man ska säga och jag vet inte om den här personen läser här men det tror jag inte. Ja det kanske är lite taskigt att ta ett exempel som verkligen hänt. Och ja personen kanske tar illa upp, men gör inte det okej? Jag menar inget illa mot dig.

Såhär var det i mitt fall: Min kompis hade kommit till Stockholm (han bor inte här) och jag hade inte träffat honom på kanske två år. Så han frågade mig om jag inte ville komma in till stan och fika med honom. Jag svarade som det var att min pojkvän var här över helgen men att jag kunde ta med honom om det var okej för de båda. Min kompis sa att det var helt okej så då frågade jag min pojkvän om det var okej och även han sa ja. Hela eftermiddagen när vi skulle träffa min kompis (jag kallar min kompis K nu och pojkvän P) betedde sig P jätte konstigt och var "kall" mot mig. Han var även kall mot K när vi träffade honom och hälsade knappt.

Efter någon vecka frågade jag (tror jag) honom varför han var så kall och konstig då och jag får som svar:
Varför tar du med mig och träffar andra killar? Jag svarade: Men du sa ju att det va okej? Det är ju bara min kompis. Han: Ja det sa jag med fattar du inte att jag inte ville? Hur kul tror du det är för mig att träffa nån av dina killkompisar?.

Nu kommer min fråga till dig som läser eller till alla egentligen. Varför säger man att det är okej eller att man inte bryr sig när man faktiskt bryr sig?

Varför gör man så? Jag talar kanske inte för alla nu men, jag i alla fall är ingen tankeläsare hur ska jag veta att personen säger något men menar något annat?


Ha det underbart allihopa
Erika

Kommentarer
Postat av: Tunner

om han nu inte ville följa med så kunnde han ju ha sagt det och stannat hemma tycker man ju. men nu när han ändå följde med så borde han ha varit trevlig o ställt upp för din skull. o sen ska det ju inte spela nån roll om det e en kill lr en tjejkompis till dig som ni ska träffa. han borde ju va trevlig mot alla dina kompisar.

2008-09-03 @ 02:55:53
Postat av: Erika

Bra sagt Rickis ;) precis de jag menar

2008-09-03 @ 15:57:42
Postat av: Jasmine

haha det kommer jag ihåg! & alla säger att tjejer e dom som säger något men menar nått annat & antar att killarna ska fatta ändå. haha <33

2008-09-05 @ 01:25:26
Postat av: Erika

Haha jaa:P visst nu har jag bevisat motsatsen det är inte bara tjejer som gör så, de e killar med;)

2008-09-05 @ 17:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0