Dagen i resumé

Som ni redan märkt överlevde jag första dagen i skolan, detta var även en av de dagarna som skulle vara jobbigast också så jag är väldigt stolt över mig själv. Fast måste ju erkänna att vi faktiskt slapp sista lektionen som var 1 tim och 20 min Aktiekunskap. Efter skolan var jag med Theo och Tim och tittade lite på Ciao Bella, hann tyvärr inte se klart hela då jag ställde mig och lagade mat till Theo (som inte hade tålamod nog att göra det klart själv, haha). Pluggade lite när jag kom hem och efter det blev det Idrottsgalan med familjen.

Pappa och jag satt och skrattade och sa dumma kommentarer till de tråkiga talen, vi diskuterade även vilka sporter som verkligen borde räknas som sporter : P (Hoppas ni förstår att det är inte är seriöst). "Hästhoppning är ungefär lika mycket sport som kaninhoppning eller hunddressyr och borde  alltså inte räknas som en sport". Även liknelsen mellan damsugning/moppning och curling gjordes. Tänk om det skulle finnas en gren i OS där deltagarna stod mitt i varsit rum med endast en damsugare, alla rummen var lika stora och damsugaren ja den fick du trimma hur du ville (precis som skidor i längd osv.). Tävlingen går sedan ut på att snabbast damgsuga hela rummet! Skulle ni kalla det sport? Ja ni förstår kanske hur det gick till.

Ska måla klart naglarna nu. Hörs imorgon
Ha det underbart allihopa
Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0