Klurigt


Jag pratade med en kompis idag, han var inte sådär jätte glad och ja självklart gjorde jag mitt bästa för att trösta honom. Försökte säga saker som jag verkligen tyckte och som jag tror var rätt helt enkelt. Mitt i allt sa han:

Men det känns inte som jag pratar med någon vettig, alla säger typ såhär.


Det fick mig att tänka till lite. Jag tror inte han menade illa, det tror jag verkligen inte. Det jag började tänka på var i alla fall, har han rätt? Är det så att egentligen inte säger något vettigt när man försöker trösta någon. Trotts att man försöker säga det man tror är rätt, blir det så att man bara säger det man tror de vill höra? Blir man så förblindad av det faktum att man borde trösta personen att man inte tänker på att vad som faktiskt är rätt att säga i just den situationen. Vågar man verkligen säga att man tycker att ens kompis gjort eller sagt något fel (om de har det), eller säger man bara: jag skulle gjort samma sak, vem som helst skulle gjort det... just för att det är lättare än att säga sanningen?

Ha det underbart allihopa
Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0