Work in progress

Jag och min älskade dator har inte spenderat sådär jätte mycket tid ihop denna helg. Det kanske ni har märkt, men nu är helgen snart slut så då lär det väl bli lite mer tid sittandes här.

Juste jag lovade att berätta om min oturshändelse fredagen den 13.e. Det var såhär att vi befann oss hemma hos Robin innan vi skulle åka till bion. Snäll som jag är hjälpte jag de att plocka ihop efter middagen (trots att jag inte ens hade ätit med de, va bara tvungen att visa hur snäll jag är). Jag lyfter upp en skärbräda med en kniv på, det är ingen liten kniv utan en riktig köttkniv, precis när jag ska ta tag i kniven så glider den av skärbrädan och faller ner mot golvet. Jag försöker fånga den men det enda jag lyckas med är att få ett litet skärsår på fingret, istället landar kniven någon cm framför Jonssons tår. Fatta om den hade träffat hans fot, tårna hade skurits av. Tur i oturen skulle man kunna säga.

Gårdagskvällen och dagen idag har jag ägnat mig åt att sticka, ett nytt projekt på G nu. Och det ska bli inget mindre än en kofta! Har kommit en bit på vägen, så kan visa er en bild lite senare. Nu ska jag återgå till stickandet och kolla på något spännande på tv.


Det blidde helsvart till bion.

Bye Bye
Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0