Ekonomiskt tänkande

Idag har varit... inte en händelserik dag utan en vanlig fredag i skolan. Vi har lång lunch så då kan man alltid hitta på olika saker att göra. Idag tillexempel åkte vi upp till vby. Jag, Sandmark och Carro köpte "fika" på donken, eller lättare sagt varsin latte och sen köpte carro glass haha. Jossan köpte godis och sedan var vi alla klara att åka tillbaka till skolan. Jag upptäckte att det fanns klistermärken på muggarna (ja, jag kanske är efter men till mitt försvar så köper jag aldrig kaffe där). Som man skulle klistra på en grej och när man samlat fyra märken så får man en latte eller vad det är gratis. Så.. nu återger jag vår diskusion ungefär som den var.

Jag: Ska du ha ditt klistermärke?
Han: Haha.. neej
Jag: Va bra då kan ju jag få ditt.
Han: aa visst.

Två sek senare slänger han muggen i en papperskorg.

Jag: MEEEN jag skulle ju få ditt märke!
Han: HAHAH juuuste, men ta upp den bara. Den ligger ju överst.
Jag: Men nej jag vill inte gräva i en papperskorg.

Så går vi vidare, in i klassrummet och sätter oss. En liten stund senare så..

Jag: Om inte du hade slängt den hade jag kunnat vara halvägs i samlingen nu... :P
Han: jag kan gå ut och hämta den om du vill?
Jag: hah neej de behöver du inte göra.
Han: Men då kan ja säga till alla att vi börjar också.
Jag: aja,, de e du som får gräva ur papperskorgen.

Mycket riktigt, sagt och gjort så går han ut och hämtar märket.

Han: vet du hur pinsamt det där var!? Alla stirrade...


Ha det underbart allihopa

Erika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0