"Vi lever på varandras konsumtion"



"Bara det att man äger resurser ger inte välstånd, de är värdelösa om man inte gör något av de"

Internationell ekonomi. Bara namnet på kursen låter fruktansvärt tråkigt och väldigt vuxet på något sätt. Jag känner mig i alla fall vuxen när jag säger det haha.. Internationell ekonomi. Hmm. Helt ärligt så går det mycket lättare att plugga än jag trodde det skulle göra, men ett problem har jag och det är att jag inte vet exakt vad det är jag ska lära mig. Det ekonomiska kretsloppet, Hur använder världens länder sina resurser och Varför är handel nödvändigt är det jag ska läsa om MEN vad är det jag ska kunna? Det kan ju knappast vara exakt allt i alla tre kapitlena eller?
Over and out
Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0