VR

Sitter, eller ligger kanske är ett bättre ord, och läser nya VR som kom hem idag. Det är en artikel vid namn "Därför är du ett mysterium för honom" där de listar 10 saker vi tjejer gör/säger/vill/tycker som inte killar förstår. Hittade faktiskt två stycken jag verkligen kan identifiera mig med haha. Här ska ni få läsa

04: DU LEVER I ETT PARALLELLT TIDSUNIVERSUM
Låt mig förklara det här på ett sätt så att alla förstår: Om en man säger "Ska vi gå nu?", då menar han alltså om exakt den tidsrymd som det tar att gå från vardagsrummet till dörren och sätta på sig skorna. Så om du tänker sminka dig i ytterligare 10 minuter, och sedan planerar att gå runt i lägenheten och leta efter dina nycklar i ytterligare trekvart, säg inte "Ja, NU går vi!" då. Säg bara "Nej, jag är inte färdig". Så kan han fortsätta titta på robot wars i en timme till och så är alla glada. Okej?

Sådär gör jag praktiskt taget alltid, jag säger att jag är klar och kan gå. MEN först ska jag bara leta efter något, eller hitta något annat.

08: DU VILL ATT HAN SKA VARA "LAGOM" SVARTSJUK
Exakt vad är "lagom" svartsjuk? Nästan alla kvinnor jag någonsin träffat säger att "lite lagom svartsjuka är ju bara gulligt, det påminner en ju om att han är förälskad". Och då vill jag, någonstans mellan "närvadårå? Hon får väl hångla med andra snubbar om hon vill, jag litar på min tjej" och "Jaha? Och den där killen då? Varför kollar han in dig då? Ja jag skiter väl för fan i att han är åtta år gammal, han ska FAN inte glo på MIN TJEJ!" att någon specificerar exakt vad som är l-a-g-o-m. Tack på förhand.

Det är ju sant? Man vill att någon ska vara lagom svartsjuk. Det finns en gräns, för mycket är bara otroligt jobbigt men för lite då känns det som att de inte bryr sig. Så min frågar är... vad är det ni inte förstår med lagom??

Haha, Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0