Är det därför jag är jag?

Jag har tänkt på en sak ett ganska bra tag nu och det är: hur jag fungerar. Å ena sidan så kan jag vara otroligt spontan, det gör allt så mycket roligare ibland. Å andra sidan så känner jag ett behov av att planera. Jag kan bli otroligt stressad av att inte veta vad som ska hända.

Det är en ganska komplicerad mix då spontanitet och planering inte riktigt går hand i hand. Snarare tvärt om, de är varandras motsatser. Så hur gör man? Hur är man spontan samtidigt som man planerar?

Sen har vi det här med att göra listor också. Jag gör listor om det mesta, allt från packningslistor till listor över vad jag ska göra just den kvällen (hårinpackningar etc.). Helt ärligt så kan jag säga att jag tycker det är kul att skriva listor. Det känns som att jag har koll. Jag vet helt enkelt vad jag ska göra.

Jag vet att jag har en hel del konstiga vanor men HEY! Är det kanske just dessa vanor som gör att jag är jag?

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0