Är vi inte alla så?

Är vi inte otroligt materialistiska nu för tiden. Okej jag är verkligen inte rätt person att säga något egentligen då mina dagar går ut på att tänka på allt jag vill ha!

Istället för att tänka på allt vi faktiskt redan har så tänker vi på allt vi vill ha.
  • Skor
  • Kläder
  • Mobil
  • Dator
  • Resa utomlands
  • solbränna året om
  • långt, fint, välvårdat hår
  • manikyr och pedikyr som alltid ser bra ut
  • smycken
  • solglasögon
  • massor med pengar
  • egen lägenhet
  • jobb
Listan på vad JAG vill ha kan göras lång men vad ska jag egentligen med allt det där till? Jag har kläder, jag har skor,mobil, dator, smycken och solglasögon med. Jag bor hemma hos mina föräldrar i ett hus som jag älskar och jag åker utomlandsflera gånger om året. Mycket pengar? Vem vill inte ha det? Börja jobba så löser det sig. Ni förstår vart jag vill komma. Vi har redan så mycket och ändå vill vi bara ha mer och vissa saker ja de är helt orealistiska. Jag bor i Sverige alltså är en äkta solbränna omöjlig att ha året om, solarium i all ära men det är inget för mig.

Det sjukaste är att jag vet om att det är såhär, jag vet att jag har det otroligt bra och att jag inte borde vara så girig. Trots det så kan jag inte hjälpa det, jag vill ha allt det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0