Nagellack, de perfekta små inköpen.

Ni som också går gymnasiet utan att ha något jobb vid sidan om vet att det är inte alltid helt lätt att klara sig på 1050:- på en månad. För den summan ska du kunna gå på krogen, äta lunch/fika ute med din vänner, kanske köpa något nytt, gå på bio etc.

Jag tycker att: trots att man faktiskt inte gör så mycket så försvinner bara pengarna. En vän och jag satt och diskuterade just detta för kanske en vecka sedan. Jag började räkna upp för honom exakt vad jag hade gjort så att han verkligen skulle förstå att pengarna försvinner. Det enda jag kunde komma på att jag hade köpt var ett par jeans för 199:-. Då sa han "Det är alla de där småsakerna man köper som gör att pengarna "försvinner"". Vilka småsaker tänkte jag, jag har ju inte köpt några småsaker denna månad. Ja, inga småsaker om man bortser från två nagellack, ett par solglasögon, fika på lovet med Emma S, fika till mig och Emma och blommor till henne. Han har nog rätt i det han säger, det är småsakerna som gör att pengarna försvinner.

Undra hur mycket man skulle spara om man tog bort alla onödiga små inköp man gör, de där inköpen som man sedan glömmer att man har gjort för att det inte ens var viktiga?

Jag älskar att kunna gå ut och fika med mina vänner och liknande. Just därför kanske det är värt att strunta i att köpa de där två extra nagellacken och solglasögonen för att kunna göra mer saker med mina vänner?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0