Summer reading

När jag är ledig, speciellt på sommaren så läser jag otroligt mycket. Det är nämligen så otroligt skönt att bara ligga i solen och läsa. Två förutsättningar behövs ju för att göra detta möjligt, den första är sol och den andra en bra bok. Därför tänkte jag tipsa er om en bok som jag läste nu när jag var på Mauritius.

Twenties Girl heter den och är skriven av Sophie Kinsella (hon har även skrivit bokserien som börjar med en shopaholics bekännelser). När jag började läsa denna bok var jag väldigt skeptisk minst sagt, en av anledningarna var att det stod att hon blev besökt av spöken. Trots detta så började jag läsa boken, det tog ett litet tag men en bit in i den så gillade jag den verkligen. Kan fortfarande inte säga riktigt vad det är som gjorde att jag gillade den så mycket men den har på något sätt fastnat och jag har flera gånger funderat på att läsa den ännu en gång. Dock blev just min bok ganska förstörd av vattnet och fukten på stranden så för att göra detta så måste jag köpa en ny bok, men i alla fall. Det jag vill säga är vill ni ha en bra bok att läsa så är den här boken verkligen värd att kolla upp och om det låter intressant beställas hem.

Puss



Bör kanske tillägga att Twenties girl inte är det svenska namnet, jag läste den på engelska. På svenska heter den Flickan från tjugotalet eller något liknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0