Ja.. eller?

Just nu, precis i den här stunden känner jag för att skriva något djupt och viktigt. Något som verkligen betyder något. Problemet är bara att jag inte vet vad.

Det är lite konstigt det där, hur man bara kan tappa något så fort. Jag har tappat mitt skrivande.

Förr kunde jag skriva hur mycket som helst. Som till största del bestod av djupa olykliga texter. Om jag skulle försöka göra det idag, skulle det förmodligen sluta med att jag satt där med ett tomt papper framför mig. Det var så lätt förut, jag bara tog upp pennan och sen kom alla orden. Nu känns det mest fel, jag kan inte sätta ord på sådanna känslor längre. Kanske beror det på att jag är lyckligare än jag någonsin varit just nu?

Det är lättare att skriva om olycklig "kärlek" när man är mitt inne i det, du har alla känslorna så precis framför dig så det är bara att fånga de. Nu måste jag söka orden, försöka komma på hur jag kände mig förr och sätta mig in i situationen. För gör jag inte det, kommer det inte kännas äkta.

Jag publicerade allt jag skrev på en hemsida förut, där okända människor läste och kommenterade. Det som fick mig att hela tiden fortsätta var nog den positiva kritiken. Tyvärr minns jag inte längre vad hemsidan hette och därför har jag alltså ingenting kvar längre, allt är borta. Kanske borde jag hitta en ny sida, eller starta en helt egen blogg, bara för att publicera texter? Vem vet vad som händer sen, den fråga jag måste ställa mig nu är om jag ska tacka ja till skrivkurserna jag blev antagen till.

/ Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0