Vinter?

Någon mer än jag som fastnade ute i kylan igår?

Skulle åka till Robin igår vid strax efter nio tiden,  tänkte att perfekt jag tar pendeln som går 21.40. Trodde jag ja...! Kommer dit vid halv och sätter mig på en av bänkarna "inomhus", ser att på den där tv.n står det att ett tåg mot Kungsängen som skulle gårr 21.10 blivit försent till 22.10, "hahah synd för de" tänker jag lite skadeglatt och är glad att jag bara ska åka till Jakan. När klockan är 21.45 börjar jag blir lite orolig och precis när jag tittar upp på skärmen så är mitt tåg bara helt borttaget. Nästa ska gå 21.55 men är försenat till 22.20. Alltså går nästa tåg jag kan ta 22.10... När klockan är ca 22.10 tar de även bort det tåget från tabellen och killen uppe i båset berättar att nästa tåg går från centralen om 10 min. Vilket betyder att jag måste vänta minst 20 min. Tillslut när jag suttit där i en timme och inte längre känner mina fötter kommer en pendel! EN jävla timme i -20 grader... det är inte okej.

Sen fick jag låna mjukisbyxor, en stoooor tjock stickad tröja och värsta filten av Robin så efter en timme inomhus var jag varm igen :D Men någon gång borde SJ verkligen lära sig att det faktiskt kan bli kallt i Sverige också!!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0