Romeo och Julia

Inför psykologin var jag skeptisk, väldigt skeptisk, när jag fick reda på att vi skulle dramatisera något som handlade om självmord och visa upp det för klassen. Förstod inte varför alla ville göra det istället för att bara snabbt skriva några rader och lämna in men jag kan säga nu att min skeptism var helt i onödan. Det var verkligen roligt! Trots att det var om självmord. Vår dramatisering var en modernisering av Romeo och Julia. En kristen kille och en muslimsk tjej var otroligt kära i varandra och så en dag fick hon reda på att hon skulle bli bortgift.... dam dam daaaa!

(Hoppas ingen tar illa upp, det var inte sådär jätte seriöst kan jag berätta)

Nu måste jag äta något och sedan börja plugga lite historia.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0